EKOLOŠKI PROGRAMI  
 
   
  NASLOVNA   VESTI  
             
 
 
 
   
     

 

Vesti

Održana tribina Održivi transport - problemi tarifnog sistema u Beogradu

Održana tribina Održivi transport - problemi tarifnog sistema u Beogradu

Mladi istraživači Srbije, organizovali su u sredu 04. 11. javnu tribinu pod nazivom:

Održivi transport - problemi tarifnog sistema u Beogradu.

Odrzivi-transport

Tribina je održana kao nastavak projekta koji se tiče rešavanja problema urbanog transporta u gradovima jugoistočne Evrope. Tribini su prisustvovali gospodin Miroslav Čučković, član Gradskog veća, dr Dragoljub Đakonović Sekretar Sekretarijata za saobraćaj grada Beograda, Svetlana Stefanović menadžer za odnose sa javnošću GSP-a, Ljubinko Knežević šef sektora za prodaju karata GSP-a i Vlada Matić koordinator transportnog programa Mladih istraživača Srbije.

Miroslav Čučković, pored pomenutih rekonstrukcija saobraćajne infrastrukture, najavio je i veliku rekonstrukciju Bulevara kralja Aleksandra i upoznao učesnike na tribini o pregovorima koji treba da dovedu do izgradnje nezavisnog šinskog sistema od aerodroma Nikola Tesla do postojeće železničke stanice Novi Beograd. Gospodin Čučković, izjavio je takođe da se postojeći tarifni sistem mora rekonstruisati kako bi se trend povećanja sve većeg broja turista u Beogradu, nastavio.

IMG_3121_resize

Dr Dragoljub Đakonović izjavio je da bi metro bio jedina alternativa postojećem sistemu prevoza, dovodeći saobraćaj u Beogradu u direktnu vezu sa urbanizmom. Sve aktivnosti gradskih vlasti svedene su samo na trenutno rešavanje tekućih problema. Urbanizam grada je uzrok, a saobraćaj posledica. Trenutno postoje konstantna zagušenja uz sindrom kreni-stani pa se i ne može govoriti o bilo kakvom razvoju saobraćaja bez povećanja protočnosti, a u tom smislu obilaznica oko Beograda je prioritetniji projekat nego most preko špica Ade ili most na Dunavu kod Vinče.

Beograd, sa 50 % udela u saobraćajnim tokovima, kada se govori o javnom prevozu, na samom je vrhu u Evropi. Razmišlja se i o konceptu bez automobila u centru grada, ali je to za sada neizvodljiva akcija s obzirom da se učesnicima u saobraćaju ne mogu ponuditi alternativna rešenja.

Sekretar za saobraćaj , najavio je od 31. 07. naredne godine stupanje na snagu JEDINSTVENOG TARIFNOG SISTEMA koji bi u postojeći trebao da uključi i gradsku železnicu. Kupovinom 20 novih elektromotornih vozova i rekonstrukcijom 9 postojećih garnitura, obezbediće se da se čekanje vozova ograniči na 15 minuta. Takođe u periodu od godinu u saobraćaj će biti pušteni i tranvaji za čiju nabavku je upravo raspisan tender a sve su to vidovi prevoza nezavisni od saobraćajnih gužvi.

Radi se i na automatizaciji izrade, prodaje i kontrole karata za prevoz . Stoga je Direkcija za javni prevoz spremila tender za nabavku sistema za daljinsko praćenje i pozicioniranje svih vozila javnog prevoza. U planu je i uvođenje elektronskog sistema naplate kao i novih dnevnih, trodnevnih, nedeljnih i mesečnih karata za prevoz.

IMG_3122_resize

Vlada Matić, koordinator transportnog programa Mladih istraživača Srbije, upoznajući prisutne sa dosadašnjim rezultatima na realizaciji projekta rekao je da iskustvo iz celog regiona pokazalo da je glavni problem urbanog transprta taj da lokalne vlasti neguju infrastrukturne projekte orijentisane ka automobilima zanemarujući rešenja održivog urbanog prevoza. Ova siuacija ima za rezultat svakodnevno povećanje broja vozila, povećanje buke, povećanje emisije štetnih gasova u atmosferu i rapidno smanjenje kvaliteta života ljudi.

Slavica Stefanović PR GSP-a istakla je da je najveći problem u funkcionisanju GSP-a nekultura u saobraćaju i da pored tih i mnogobrojnih drugih problema GSP uspeva da u jednom danu u 1.500.000 vožnji preveze 730.000 korisnika usluga javnog prevoza. Međutim i pored toga što sve statistike pokazuju da prodaja karata za prevoz pada, gužve su sve veće što samo ukazuje na povećanje zloupotrebe u prevozu. Kao najisplatljiviji vid karata za prevoz i dalje su pretplatne markice. Cena vožnje sa njima je za srednjoškolce i studente manja od 11 dinara, a za zaposlene manje od 23 dinara.

Najveći teret je na zaposlenima, rekao je Ljubinko Knežević iz GSP-a zadužen za prodaju karata. Međutim iz meseca u mesec zabeležen je drastičan pad prodaje markica za zaposlene a u istoj meri i rast prodaje markica za nezaposlene. Ekonomska kriza ipak je najveći krivac za stanje u javnom prevozu. Takođe, dosadašnji sistem kontrole je bio dobar na papiru , ali nije realizovan na pravi način... Ipak stvari se kreću na bolje i tu se pre svega misli na uvođenje automatizovanog sistema izrade, prodaje i kontrole karata.

Zajednički zaključak sa tribine jeste da su problemi urbanog transporta mnogobrojni , ali da su i mali koraci ogromni ako nas vode u pravom smeru. Stoga treba nastaviti sa kampanjama i malo agresivnijim marketinškim nastupima koji bi doveli do promene svesti ljudi o uključivanje u rešavanje problema održivog javnog prevoza, sa posebnim osvrtom na bezbednost svih učesnika u saobraćaju.



<<< Nazad

Share